Velkommen til Spordag

«Velkommen til spordag», står det på arket jeg fikk av instruktøren min. Dette er en dag jeg har gledet meg veldig til. Å nå er den endelig her! Vi er fremme på kursplassen, og klare for en dag i skogen med mange forskjellige hunder fra forskjellige kurs. Nemi er i 100 og absolutt klar for en dag i skogen! Vi var litt tidlig ute så vi satt en stund i bilen før vi gikk ut og møtte de andre. Det sto -7 C på gradestokken i bilen. Små kjølig, men så lenge man holder seg i bevegelse så går det veldig bra.  

Vi ble delt inn i 3 grupper. Valpekurs, Grunnkurs og Hverdagslydighetkurs.
Dette passet meg utmerket ettersom vi da bare ble 2. Nemi og Scott. Vi begynte å søke spor en en halvstor firkant, inne i denne firkanten la vi pølsebiter. Etter å ha gjort det så kastet vi oss ut på sportur. Jeg gikk opp spor, eieren til Scott gikk opp spor og instruktøren vår gikk opp spor. Tolleren Scott var RÅ flink! Nemi derimot vimset litt i starten og litt for høy, men etter å ha fått litt forståelse av hva som fungerer så var Nemi også ganske flink. Vi fikk begge skryt av sporene vi gikk. Vi prøve også og gå spor med vinkler. Jeg synes ikke det var kjempe vanskelig, men litt utfordrene var det jo. Nemi avsluttet «vinkelsporingen» med veldig mange forstyrrelser! Masse folk, løpende barn og tenning av bål. Det gikk veldig bra! Nemi skulle også søke etter en «savnet person». Hun tok det ikke helt at å snuse ned i bakken er noe lurere enn å løpe rundt som en bajas.. Men hun tok seg inn etter noen rundet med løping og fant begge personene som vi lette etter. Perfekt avsluttning på dagen ble det også! Vi skulle konkurrere om raskeste hund. Nemi ble nr. 2! Først tenkte jeg æsj at vi ikke vant, men da jeg så premien første plassen fikk så var jeg glad for 2. plass. Første plass fikk Hundeleksikon, men det er jeg så heldig som allerede har, så jeg fikk en pose fra Royal Canin! Oppi baggen ligger det: Sammenleggbar drikke og mat skål, hals til meg, (den kan brukes til mye annet også, som for.eks lue, pannebånd etc.) bil-skrape, reflex, kobbel og kalenderbok 2013. Absoutt en perfekt avsluttning på dagen!
Å jeg må jo bare gni det inn ettersom jeg fikk en melding av søsteren min tidligere i dag; Hunden og jeg kom på 3.plass!!! slå den!;)
Sånn at alle vet det så kom vi da på 2.plass! Føltes veldig bra.

🙂

Her er noen bilder fra dagen;

IMG_0679 IMG_0681 IMG_0677 IMG_0678 IMG_0680     -mallesport-

Legg igjen en kommentar