2 ganger igjen så er det lydighetsprøve..

Da jeg kom på treningsplassen kom beskjeden om at det var fler som haddemeldt avbud. I starten så det bare ut som det var meg og 2 instruktører, til min fordel så gjorde ikke det meg noe. Men etter som tiden gikk og klokken nærmet seg 1800 kom det 2 kurs deltagere til. (Scott og Messi). Pga avlyst valpekurs tok instruktøren med seg sin hund på 11 mnd og trente med oss. Både Nemi og Scott var veldig urolige i dag. Det var ingen som hadde noe godt svar på hva som trigget adferden til disse 2.
Øvelsene vi gikk igjennom i dag;                                                                              🙂

«Sitt og bli» – begynner å bli bra. Også med forstyrrelser.. som en ball susende forbi!
«Dekk og bli» – reiste seg når en annen hund reiste seg.
«Lineføring» – ble frustrert over øvelsen. Nemi gikk langt fra benet mitt og var ikke med.
«Gå bak» – her gjør hun store fremskritt. Veldig moro å se!
«Tilregnlighet» – at noen tar kobblet og går seg en tur var litt skummelt, men gikk bra.

Vi var ikke nok mennesker til å lage en gjeng hvor vi skal gå igjennom. Så det får vi prøve på uten om treningen.

Så var det innkalling; Nemi løper som en vind og sklir på isen og havner et par meter bak meg før hun får bena under seg og løper tilbake før hun setter seg på plass. Så om vi ser bort i fra at hun skle så var innkallingen perfekt! Stolt!!
🙂

Jeg spurte instruktøren som var med oss i dag om hun ikke kunne prøve å lære meg hvordan jeg skulle få Nemi til å «dekke» raskere. Det tok ikke lang tid! Jeg ble så glad.
Det føltes ut som 10 kilo ble tatt av skuldrene mine! Fantastisk følelse!!

Etter trening stakk instruktørene og jeg en snartur innom plantasjen og da møtte vi på 2 av kursdeltagerene.. En koselig avsluttning på kvelden!

-mallesport-

Legg igjen en kommentar